Monday, June 9, 2014

Nikko 日光

Paraneeko päivitystahti tästä eteenpäin!? Todennäköisesti ei. Anyway, käytiin mun koulussa olevien vaihtareiden (meitähän on siis huimat viisi, varmaan eniten missään Japanin lukiossa ikinä koskaan...suomenkieli) kanssa koeviikon ekana päivänä Nikkossa, Tochigin prefektuurissa. Koulu siis järjesti meille tän huvin ja maksoi myös, mukaan lähti meidän vaihtarivastaava opettaja, australialainen mr. Millen. Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa joten tää tulee nyt olemaan aika kuvapainotteista roskaa tää päivitys!!

Lähdetiin siis matkaan bussilla Tokyon asemalta, jonne eka mentiin yhdessä junalla. Sain istumapaikan aamun Chuo-junassa, miracles do happen... Oli joku japanilaisten bussikiertue, oltiin ainoat ulkomaalaiset koska meidän japaninopiskelun vuoksi oltiin japaninkielisellä kiertueella tietysti. Ajettiin ensin Kegon no Takille (Kegonin vesiputous) jossa laskeuduttiin hissillä alas niin nähtiin vesiputous sekä ylhäältä että alhaalta. Ostelin täällä kans tuliaisia mun hostperheelle sekä itselleni...





Tän jälkeen meillä oli lounas Nikko Lakeside Hotelilla, aika perinteinen tollanen vähän fancympi japanilainen obento. Ostin lisää tuliaisia. Sit mentiin Toshou-gulle, jossa nähtiin ne mitä mä eniten odotin tältä reissulta - Sanzaru ja Nemurineko! Sanzaru on siis Mizaru, Kikazaru ja Iwazaru jotka esittää siis lausahdusta "see no evil, hear no evil, speak no evil". Nemurineko on nukkuva kissa kaiverrettuna puuhun, en mä tiedä kai sillä joku merkitys on mut en mä nyt jaksa enempää wikipediaa kaivella siihen liittyen.














Lopuks saatiin vielä jäätelöt (kuvassa mun macchajäätelö). Ostin muuten tuolta Toshou-gulta ton kuvan sinisen rasian jossa on siis omamori eli tollainen amulettihomma sekä omikujin josta sainkin sitten selville että rakkauden suhteen mun kannattaa luovuttaa. Kiitti omikuji. Toi Sanzaru kännykkäkoru on sikasöpö mut oon varma et se menee heti rikki joten se on nyt vaan muisto tältä reissulta enkä aio sitä mun puhelimeen laittaa hahhah. Noi laatikot on tuliaiset mitä ostin mun hostperheelle, mansikkakermadaifukuja ja maitosuklaakeksei.




No comments:

Post a Comment